martes, 2 de diciembre de 2008

Video NTAE

Enregistrament d'un vídeo:

Aquesta ha sigut l'activitat que hem hagut de dur a terme tots els alumnes de primer de magisteri a l'assignatura de NTAE.

El treball consistia en:

1. Formar grups per fer el treball
2. Escollir un tema sobre el qual tractarà el vídeo
3. Fer guió on apareixin tots els elements que farem servir en el vídeo
4. Agafar una càmara i grabar el vídeo
5. Pasar-ho a l'ordinador i editar-ho amb el programa Movie Maker
6. Publicar el video (dos opcions: Al Blog o al Youtube)


Per començar l'activitat el meu grup, és a dir, el grup 3, vam escollir el mateix tema sobre el qual vam haver de treballar per l'exposició que haviem de fer: LES PISSARRES DIGITALS

Seguit vam començar a organitzar-nos i vam crear un guió en el qual vam escriure les intervencions que hi voliem ficar, les fotos, la música ...
També vam escriure els moments en els que els personatges parlaven i quan hi havia veu i quan no ...

El següent pas va ser: Grabar el vídeo.
Vam ambientar-nos en l'any 1983, vam vestir-nos com alumnes de primària i vam intentar representar les classes d'anys enrere. Durant la grabació vam haver de tallar diversos cops ja que voliem enfocar la classe des de diverses perspectives diferents. Per acabar de grabar el vídeo ens vam estar dos dies, ja que el primer ens vam ambientar en una classe amb una pissarra normal i al dia següent en una classe amb pissarres digitals.

Per poder començar el següent pas, vam passar el video de la càmara a l'ordinador per poder editar-lo. Un cop passat a l'ordinador, vam obrir el programa: Windows Movie Maker.

Amb aquest programa vam inserir tots els videos i fotografies que haviem fet. En el cas dels vídeos vam editar-los, és a dir, vam dividir els trossos que no voliem que apareguessin en el vídeo final.

Un cop ja teniem tots els trossos dels vídeos i fotografies insertades en el programa, es va començar a crear el vídeo. Vaig posar títuls, fotografies, videos, música ...
A simple vista semblava fàcil, però editant-lo vaig tenir diversos problemes.
La meva intenció va ser començar amb un títul on es veiés el títul del treball, després volia que apareguessin fotografies on a la mateixa vegada també hi haguessin subtítuls. Però a més a més, també vaig voler introduir transcicions per passar les fotografies i música de fons.

Un cop acabada la primera part del vídeo vaig introduir el vídeo. I aquí és on potser vaig tenir més problemes. Al començament del vídeo volia que només s'escoltés música i als pocs segons volia que s'escoltés la veu dels actors ven fort i la música molt fluixa de fons. Per poder dur a terme aquesta acció vaig haver d'anar provant diverses formes de com fer-ho.

A partir d'aquest moment, el vídeo es va anar fent més fàcil i hàgil. Així que vaig seguir amb la segona part on també vaig posar fotografies, música, vídeos, transcicions i subtítuls.

Un cop el vídeo ja estava acabat vaig guardar-lo al ordinador en format: Archiu d'audio Windows Media. Però el problema va aparèixer a l'últim pas: PUBLICAR EL VÍDEO.

Al principi vaig intentar penjar-lo al Youtube. Però no va deixar-me perquè la música que sonava al vídeo es suposa que era copyright. Així que vaig decidir penjar-ho al blog de l'assignatura de NTAE. Però tampoc va haver-hi sort. Ocupava massa per penjar-ho.
Finalment vaig optar per canviar la música que havia estat denunciada i tornar-ho a penjar. Aquest cop vaig tenir més sort.

A continuació podreu veure'l:




Com a conclusió d'aquest treball puc dir que va agradar-me bastant grabar i editar el vídeo. Algun cop havia pogut utilitzar aquest programa, però mai l'havia fet servir amb vídeos i tan extens ... Tot i això no m'ha permés només veure com funciona aquest programa, sinó que també he pogut provar les pissarres digitals. Gràcies a aquest vídeo vaig poder esscriure sobre elles, fer activitats ...
La veritat es que ha sigut bastan gratificant veure com amb un treball he pogut treure tant profit.

Desitjo que penseu el mateix.

No hay comentarios: